In november 2002 zijn we naar Australië gereisd. Op de heenweg hebben we een stopvoer van 3 dagen gedaan in Hongkong, en op de terugreis hebben we een stopvoer gedaan in Singapore.   Na 3 dagen Hongkong zijn we doorgevlogen naar Cairns,en daar zijn we een hele week Hong_Kong_Symphony_of_Light_by_HKHSBCgebleven.Wat ons al meteen opviel in Australië is dat de mensen er daar veel minder gejaagd zijn en ze zijn allemaal heel vriendelijk en beleefd.                                                                                                 Cairns is een Australische stad gelegen in het noordoosten van Queensland, van hieruit zijn er tripjes te boeken naar het Great Barrier Rif, wat we dan ook gedaan hebben. Na een boottocht konden we vanaf de boot het water inspringen en al snorkelend het barrier rif verkennen. Er stond wel iemand op de boot op wacht, om ons te waarschuwen als er haaien in de buurt verschenen, dit vertelden ze achteraf….. We hebben ook een treinreisje gemaakt van zo’n kleine 2 uur met de Kuranda Scenic Rail, die langzaam door het regenwoud kronkelt en over zeer oude bruggen rijd. En natuurlijk zijn we naar een dierenpark geweest waar je onder begeleiding met een koala beer op je arm mag poseren,en dan mag je daar een foto van maken (tegen betaling). We hebben ook nog een tochtje gemaakt met een kabelbaan over het regenwoud, en onder aangekomen kregen we een show te zien van Aboriginals en hun didgeridoo’s. En dan hebben we nog een tochtje gemaakt met een gids de jungle in. Deze gids vertelde leuke verhalen over het regenwoud en zijn dieren. En midden in de rimboe stond er een BBQ, die je zomaar kunt gebruiken en hier kregen we dan ook een heuse jungle BBQ voorgeschoteld.

Na het mooie Cairns zijn we gevlogen naar Melbourne, waar we een aantal dagen verbleven. Vanuit de tropische warmte kregen we ineens te maken met killere temperaturen. Dat was even wennen. Hier hebben we ook nog een toeristisch treinreisje gemaakt, en verder was er weinig te beleven in Melbourne. Wel was er toen we daar waren toevallig de grootste paardenrace van Australië de zogenaamde Melbourne Cup. De mensen die naar de race toegingen liepen veelal in chique kledij van 50 jaar geleden. De botanische tuin van Melbourne is wel zeer mooi.  twaalf apostelen                    Vanuit Melbourne zijn we met de auto vertrokken, die we gereserveerd hadden, en die voor het hotel werd afgeleverd, om de Great Ocean road te rijden. Aangezien ze daar links rijden, hebben we eerst de route al lopend verkend aangezien we meteen bij een rotonde uitkwamen, na dat goed vantevoren in me opgenomen te hebben hoe te rijden, zijn we in de auto gestapt en begonnen aan onze tocht. En wat schets.. het ging al meteen mis bij de eerste rotonde.Dus toen maar zoeken om uit de stad te komen. en uiteindelijk zijn we op de great ocean road gekomen. En al slingerend langs steile kliffen en verlaten stranden rijd je van Melbourne naar Adelaide. Een indrukwekkende route die je kennis laat maken met Zuid-Australië. Onderweg passeer je de beroemde rotsformaties ‘Twelve Apostles’  Ergens op het midden van de routen hebben een overnachting gemaakt in een ruim chalet, en midden in een geweldig mooie omgeving.

Na de Great Ocean Road kwamen we aan in Adelaide. Hier waren diverse wegen afgezet, en er liepen heel veel mensen ?? Wat bleek, de Kerstman was in de stad aangekomen….. bij zo’n 30 C was dat best een vreemd gezicht voor ons. Na een stukje van de parade gezien te hebben zijn we op zoek gegaan naar een motel. Vanuit Adelade zijn we richting Kangaroo eiland gereden ensydney_harbourhebben in de buurt van de ferry, een motel gezocht, zodat we de volgende dag naar Kangaroo eiland konden gaan. En uiteindelijk hebben we besloten om dit georganiseerd te doen, zodat je met een groep het eiland kon gaan verkennen. Op het eiland hebben we veel zeehonden gezien en ook zeer veel koala beertjes en natuurlijk ook wat kangaroo’s. Op het vliegveld van Adelaide hebben we onze auto ingeleverd en zijn naar Sydney gevlogen. Sydney is natuurlijk een
fantastische stad, waar we de highlights natuurlijk gezien hebben, zoals het Opera House en we zijn de Harbour Bridge overgelopen, en natuurlijk een boottocht gemaakt door het haven gebied van Sydney.

Na 3 dagen Sydney zijn we de auto gaan ophalen en wilden we richting de Blue Mountains rijden, op een gegeven moment mochten we niet verder omdat er bosbranden in de buurt waren, en de wegen waren afgezet. Toen zijn we maar via een andere weg naar Brisbane gereden. Brisbane is een leuke stad, En hier hebben we rustig aan gedaan omdat we helaas weer aan de terugreis moeten beginnen. En nadat we de auto ingeleverd hadden, zijn we naar het vliegveld gegaan en hebben het vliegtuig genomen naar Singapore, waar we ook nog een stop over hadden, zo hebben we nog 3 dagen van Singapore kunnen genieten, waar het trouwens erg benauwd en warm was.