Na 17 maanden niet meer gevlogen te hebben vanwege corona stond het sein nu op groen om een aantal Griekse eilanden te bezoeken. We kozen voor Kefalonia. Het is het grootste eiland van de Ionische eilanden en toch nog altijd minder druk bezocht als het populaire Zakynthos.
Na de verplichte PCR test en heel wat administratieve rompslomp werden we toegelaten op de TUIFLY vlucht.
We hebben 2 weken het Thalasso Boutique Hotel in de buurt van Lassi geboekt. Het is er nog heel rustig maar ze zijn heel blij om weer gasten te morgen ontvangen.
We verkennen de omgeving en genieten al van het mooie blauwe water dat we her en der zien.

We halen de huurauto op bij het vliegveld en beginnen meteen aan een kleine trip langs de zuidelijke zandstranden: Avithos beach, Paliolinos beach en Pessada beach. Avithos beach is een droomplek met leuke strandbar én restaurant erbij. Bij Pessada beach lunchen we voortreffelijk bij Sunset Pessada met een prachtig uitzicht op 50 tinten blauw water. Aan het einde van de dag koelen we af in het zwembad en gaan ‘s avonds heerlijk eten aan de waterkant in Argostoli.
Aan diezelfde waterkant zijn we dag erna redelijk vroeg om de zeeschildpadden te spotten. En ze zijn er inderdaad, zwemmend rondom de vissersboten om alle afval op te pikken.

Daarna rijden we via Zola naar Vouti beach, een beeldschone plek. Bij Alladin Cadih bar heb je een super mooi uitzicht over de baai onder het genot van een drankje. Daarna bij Agios Kiriaki beach lekker gaan zwemmen. Via Palaki schiereiland terug gereden naar Lixouri en hier de veerboot genomen naar Argostoli.

We gaan naar het noorden van het eiland: Fiskardo.
Maar voordat we daar zijn maken we eerst een tussenstop bij het viewpoint van Myrtos beach. Fantastisch uitzicht maar helaas geen helder weer. Door naar Fiskardo dus.
Fiskardo is dé plaats voor de jetset en dus ook duurder. Maar door de corona omstandigheden hebben we geluk en zijn de Engelsen er niet. Een stuk rustiger dus in Fiskardo. We kunnen er op ons gemak rondwandelen en heel veel foto’s maken want Fiskardo is een fotogeniek plaatsje! We genieten van een hapje en een drankje op het terras voordat we weer terug rijden naar Argostoli.

Tijd om een ander gedeelte van het eiland te ontdekken. Eerste stop wordt Katelios beach. Niet erg spectaculair dus rijden we door naar Kaminia beach en dat blijkt een hele goede beslissing. Top plek, heel erg hip en trendy, alles goed verzorgd en heerlijk eten en drinken.
Aan het einde van de middag rijden we naar Skala en hier vinden we een plek om de drone te laten vliegen. We maken prachtige beelden van de 50 tinten blauw/groene zee. Vanuit Skala gaat er een pittoreske route richting Poros en we genieten van een mooie en ruige kustlijn.
Van hieruit in een uurtje terug naar het hotel gereden.

We gaan nogmaals naar het schiereiland Paliki dus we nemen de veerboot van Argostoli naar Lixouri.
We rijden vanuit Lixouri rechtstreeks naar Xi beach met z’n gouden strand. Hier even rondgekeken en door gereden naar Petani beach. En wow….alweer zo’n magische mooie plek. Ook hier gaat de drone de lucht in en genieten de hele middag van een heerlijke plek op het strand.

Dan wordt het tijd om Melissani Cave te bezoeken. Een mooie grot met nóg mooier water en als je er op het juiste tijdstip van de dag bent, valt het zonlicht fantastisch in het water. Je kunt er een klein boottochtje en heel veel foto’s maken.
Van hieruit nemen we de kustroute naar Agia Effimia en zien weer een ontzettend mooie kuststrook.
We rijden terug naar Antisamos beach. Wat een gave plek is dit zeg! Groot strand, hele luxe strandbedden met superdikke kussens, parasols en ook nog gratis! Bij restaurant Acron hebben we heerlijk gegeten.

En dan gaan we eindelijk naar Assos. Het idyllische plaatsje ligt op een landtong, tegen een heuvel aan. Echt het allermooiste dorpje en daardoor het meest gefotografeerde plekje op het eiland. We krijgen op de kleine parkeerplaats nog net onze auto geparkeerd en vragen ons af hoe druk het hier wel niet moet zijn in het hoogseizoen én zonder corona omstandigheden. De paar restaurantjes die er zijn hebben het nu al druk genoeg maar we eten er wel heerlijk!

We willen graag een ander eiland bezoeken en gaan naar Ithaka. We nemen de veerboot vanuit Sami en hebben uiteraard onze huurauto bij ons. Het is een prachtige heldere dag en proberen alle geweldige indrukken op ons in te laten werken. Het eiland is prachtig groen, ongelooflijk mooie baaien (bv Polis Bay en Afales beach), pittoreske dorpjes (Vathi, Stavros, Exogi, Kioni), ontzettend leuke terrasjes en hele vriendelijk mensen. Het zou geen straf zijn om een aantal dagen op dit eiland te vertoeven.

Het wordt tijd om de huurauto in te leveren en genieten nog 2 dagen van het strand bij hotel: Paliostafida beach.

Wat hebben we genoten van deze heerlijke vakantie op Kefalonia. Op dit bijzonder mooie eiland hebben we toch nog bijna 1000km gereden
Misschien komen we er nog wel eens terug.