Op 29 augustus 2013 zijn we vanaf Schiphol vertrokken naar Boston. Boston is een leuke niet al te grote stad. De wijk North End heeft allemaal leuke eettentjes. We zijn naar het Cheers_bar,_Bostonoorspronkelijke Cheers cafe geweest, ook zijn we naar Harved University geweest in Cambridge. Bacon Hill,Arconstreet en de Hancock Tower hebben we bezocht. In de `Hancock Tower heb je op de 50 ste verdieping een mooi uitzicht over de stad. In Boston hebben we ook onze auto opgehaald, een Toyota Rav4, en hiermee zijn we naar de White Mountains gereden. In de White Mountains hebben we een mooie toeristische route gereden richting Conway, en van daaruit weer richting het noorden. Onderweg nog even gestopt bij Ellis Falls, waar we de waterval gezien hebben. En weer terug naar Indian Head waar we ons hotel hadden.

Na de White Mountains zijn we naar North Adams gereden, hier hebben we even het plaatsje verkend en gegeten en toen lekker aan het zwembad gelegen bij het hotel. De volgende dag doorgereden naar Syracuse. Ook dit was weer een mooie route. Na 1 overnachting zijn we naar Watkings Glen gereden. Onderweg nog gestopt bij het Buffalo-960-x-420Taughannock Falls Park, waar we de waterval bekeken hebben. Na Watkings Glen zijn we naar de Niagara watervallen gereden. Aan de Amerikaanse kant is een mooi park met fantastische uitzichten op de watervallen. Ook hebben we nog een boottocht gemaakt zodat je echt heel dicht bij de watervallen komt, wat een water geweld.. prachtig. We zijn daarna naar de Canadese kant van de watervallen gereden en daar hadden we ook ons hotel. Het is een leuk plaatsje en hebben daar ook nog genoten van de watervallen. De volgende dag zijn we via de brug weer terug gelopen naar de Amerikaanse kant en hebben daar nog verschillende dingen bezocht.

Na de watervallen zijn we doorgereden naar Torronto, Tijdens het rijden kregen we een fikse regenbui over ons heen. Al rijdende naar Toronto werden de wegen steeds drukker en canada-cn-towerbreder, tot wel 12 banen…. Maar toch redelijk gemakkelijk het hotel gevonden (TomTom :)) In Toronto hebben we de CN Tower bezocht.In de CN tower heb je een glazen plateau waar je overheen kan lopen, en dan kijk je dus zo’n 350 meter naar beneden.We zijn ook naar Harbourfront geweest, dat is een mooi plekje aan het Ontario meer, met de nodige terassjes, waar we dus heerlijk van het uitzicht hebben genoten. China town en Kensington market hebben we ook nog bezocht.

Vanuit Toronto zijn we naar Bay City gereden en vanwaaruit naar Traverse City. Het was best wel warm die dag en we zijn nadat we wat hebben rondgereden terecht gekomen bij het plaatsje Old Mission, waar we een openbare strand vonden en hebben daar lekker een aantal uurtjes gezwommen.                                                                                                      De volgende dag zijn we naar de Sleeping Bear Dunes geweest, dat zijn immens grote duinen, en als je die na een zeer lange en steile klim omhoog-omlaag-omhoog enz.  bent gelopen dan heb je wel een prachtig uitzicht over Lake Michigan. Vanwaaruit hebben we ook nog Glen Haven en Glen Arbor bezocht. Ook zijn we bij Platte River Point geweest, en dat heeft een super mooie omgeving.

En tot op naar Chicago. Prachtige stad met hele mooie moderne gebouwen. We zijn naar het Millennium park gegaan waar de bekende aluminium bol ligt, en vanwaaruit heb je ook chicago-tours-shuttleeen prachtige uitzicht over de skyline van de stad. Van daaruit zijn we richting pier gelopen dat aan de waterkant van Lake Michigan ligt en ook daar heb je weer een fantastisch uitzicht over de skyline van Chicago. ’s Middags naar Willis Tower geweest van waaruit je dus op zo’n 440 meter hoogte kunt uitkijken over de stad. Ze hebben daarboven nog een aardigheidje dat je in een glazen balkon kan gaan staan, zodat je dus aan de buitenkant van het gebouw staat en dan kun je ook hier weer 440 meter naar onderen kijken. Het duurde even voordat je daar gaat staan, maar het is ons toch gelukt. s’ Avonds lekker gegeten bij een echte Weber restaurant, en daarna nog eens genoten van de pier en de skyline bij avondlicht. We zijn natuurlijk ook bij de Water Tower geweest en hebben de Magnificent mile gelopen ( de winkelstraat van Chicago)

Na Chicago zijn we naar Toledo gereden en de dag erna naar Pittsburg. Op de weg naar Pittsburg hebben we de Grandview Avenue, een panoramaweg over Mount Washington, gereden. In Pittsburg hebben we de stad verkend, deze heeft best veel bruggen, je kan daar ook een berg omhoog lopen of met de Monongahela Incline omhoog gaan, van waaruit je een mooi uitzicht hebt over de stad. Wat we dus ook gedaan hebben na een bezoekje aan het Hardrock cafe.                    Lancaster_County_Amish_03                                                                                               De volgende dag zijn we naar Lancaster gereden, dat langer duurde dan gedacht. Onderweg nog een uurtje gestopt bij Gettysburg, en daar een stukje van de auto route gereden. Dat is een historisch plaatsje waar de grootste veldslag is geweest van de Amerikaanse burgeroorlog. We kwamen dus wat later in het hotel aan en zijn toen nog snel naar het gebied van de Amisch gereden. Helaas willen de meeste van hun niet op de foto. De volgende dag nog wat rondgereden in het gebied van de Amisch en hier en daar stiekem wat foto’s genomen. Daarna zijn we doorgereden naar Charlottesville.

En toen op naar Washington, waar we onze auto weer moesten inleveren in de parkeer garage bij Union Station. We hadden toen 5300 km gereden.   White-House                                               Hier hebben we op een dag best veel gelopen (18km) om fanalen te zien, zoals Union Station, het Capitool, White House, Air Spce museum, Vietnam memoriam, WW II memorial, Lincoln memorial, en nog veel meer wat in het Nationale park ligt. We zijn ook nog naar Arlington cementeer geweest waar vele bekendheden begraven liggen.                   Washington is een mooie stad waar je tijd te kort hebt om eigelijk alles te zien, ook in de buiten wijk waar ons hotel was waren vele winkeltjes en eethuisjes.

En na Washington zijn we met de trein naar New York gegaan.Tot nu toe hebben we alles met zijn tweeën gedaan, maar in New York heeft zich een ” vage kennis” zich bij ons aangesloten, en samen met hem hebben we de stad verkend.        DSC_2640                                     We hebben natuurlijk ook alle bezienswaardigheden gezien, zoals Time Square, Rockefeller Center, Lower Manhattan, boottocht gemaakt over de Hudson, die helemaal rond Manhattan ging, Empire State building, Central Perk, het 9/11 memorial met de in aanbouw zijnde Freedom tower, de wijk Soho, Little Italy over de Brooklyn Bridge gelopen, en daar genoten van de skyline van New York, en daar ook nog eens ’s avonds teruggewenst.

En helaas aan alles komt een einde, op zondag 29 september moesten we het vliegtuig weer nemen en weer teruggevlogen naar schiphol.